Е-настава у доба короне

22 maj

На почетку пандемије била сам затечена ситуацијом и време сам углавном проводила уз телевизор и на друштвеним мрежама. Све је стало, све се променило, променила се и моја дневна рутина. Одједном имам времена за све оно што ме интересује а за које никад није било довољно времена. Најтеже ми је било ограничено: време, кретање, дружење. Водило ме је убеђење да ће све брзо проћи, да се морам стрпити и да морам следити званичне препоруке, пре  свега, ради сопствене безбедности. У слободном времену надограђујем своја знања, читам, бавим се другим пословима, својим хобијима и дружим се преко интернета.

Електронска настава, настава на даљину или онлајн настава, као и време за моја интересовања, допринели су да лакше пребродим период карантина. Пратећи препоруке  уз сарадњу са колегама, лако је било приступи и кренути у е-наставу. Своје време посветила сам креирању садржајних и интересантних наставних јединица, трудећи се да својим ученицима пружим најбоље. У почетку сам много садржаја објављивала ученицима(водећи се тиме да увек постоје ученици који хоће да сазнају више), да бих коначно схватила да мој предмет није једини и да ученици прате још 15 предмета. Наставне садржаје и задатке нисам стриктно временски ограничила, јер се моји ученици први пут срећу са овим начином учења и немају сви исте могућности (рачунар, интернет, ел.струја). У свом раду користила сам све погоднисти е-наставе -да ученици могу да приступе садржају кад њима одговара, да могу да одраде своје задатке до одређеног дана, да могу да ми се обрате преко мреже кад је њима потребна моја подршка. Користим бесплатне Open Sours програме доступне свима, доступне канале веза вибер, ФБ  и др. 

Задовољна сам одзивом ученика, постављањем њихових радова,  њиховим интересовањем уопште.  Најбоље радове ученика објавила сам на ФБ-у. И ако се поједини ученици слабије укључују  на мрежу последњих дана, убеђена сам да ће разум победити и да ће сви своје обавезе завршити на време. Њихово учешће и њихов рад на мрежи је  моја највећа награда за уложено време и уложен труд.  Радећи у е-учионици са нама, наставницима, ученици раде на изградњи своје будућности јер е-образовање је наша стварност и наша заједничка будућност.   

За већи одзив ученика и боље резултате сви морамо заједно да  делујемо: наставници, разредне старешине, родитељи  и наравно, ученици. Мислим да поред наставника, велику улогу имају и родитељи који ће утицати на своју децу на озбиљнијем приступу е-образовању и самој настави.

О електронском образовању: то је наша неминовност , наша будућност уколико желимо ићи у корак са временом.  Волим е-образовање јер пружа много: учење одакле хоћете, кад хоћете, како хоћете и шта хоћете, развија креативност, отвара видике, упознавање са новим програмима, са радом других и сл.

Предност у овом времену карантина  је доступност бесплатних програма-туторијала који су помогли наставницима и ученицима да  раде е-наставу. Раније сте морали да плаћате тренинге да бисте били спремни за е-образовање!   

Дуго сам наставник у овој школи и могу рећи да ова школа има дугу традицију, добар колектив и будућност. Имамо пуно младих колега и задовољство их је гледати како са уживањем раде са ученицима. Сви заједно уз максимално поштовање, толеранцију и доследност обаваљамо васпитно-образовни рад са ученицима.

За будуће ученике: Упишите се код нас, мислите на вашу будућност !

Професор: Снежана Михајловић,

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s

%d bloggers like this: